Forum Trance & House
.....::::: TIESTO FOREVER :::::.....
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paul Van Dyk - Biografia

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Trance & House Strona Główna -> Biografie artystów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slasher
Admin
<font color= white>Admin</font color>



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 0:24, 18 Kwi 2006    Temat postu: Paul Van Dyk - Biografia



Paul van Dyk to jeden z niewielu wykonawców, którzy nie potrzebują zbytniego przedstawiania. Nazwisko Paul van Dyk zaistniało już na dobre na scenie klubowej. Urodził się we wschodnich Niemczech w małej miejscowości Eisenhuettenstadt dokładnie 16 grudnia 1971r. Wkrótce po skończeniu szkoły średniej przeniósł się do Wschodniego Berlina. W tym czasie w klubach zaczęła się tworzyć kultura techno. Paul oczarowany wielkomiejską kulturą, nowymi rodzajami muzyki granej podczas imprez klubowych, przyłączył się do grona prekursorów muzyki techno i house w Niemczech.
"Mieliśmy dostęp na zachodnią stronę Berlina - na telewizję oraz zachodnie stacje radiowe. Rejestrowaliśmy muzykę i odtwarzaliśmy na wszelkich imprezach, spotkaniach, ponieważ na wschodzie nie mieliśmy niczego takiego jak kultura klubowa. W tamtych czasach najczęściej słuchałem radiowej audycji Moniki Dietl. Byłem bardzo oszołomiony muzyką The Smiths" i "New Order". Była mocna a zarazem wyciskała ze mnie wielkie emocje."
W marcu 1991 zaczął grywać w słynnym berlińskim klubie Tresor. Podczas jednej z imprez prowadzonej przez Paula van Dyka producenci Dubmission-Parties zaproponowali mu stałe prowadzenie imprez w berlińskim klubie Turbine. Debiut Paula van Dyka jako DJ'a zachwycił wszystkich bywalców klubów techno, którzy szybko "mianowali" go jednym z duchowych przywódców niemieckiej sceny techno. Muzyka, którą w tym czasie grał i mixował van Dyk, pełna nowych ambientowych brzmień i house'owego beat'u, szybko stał się odnośnikiem i wzorem dla kolejnych DJ'ów. Równocześnie van Dyk rozpoczął osobiście tworzyć swoje kompozycje. Jego pierwsza własna produkcja "Perfect Day" została wspólnie z projektem Cosmic Gate wydana pod nazwą "Visions of Shiva" w roku 1992.
"Byłem szczęśliwy jak dziecko trzymając w swoich rękach swój pierwszy produkt!"
Perfekt Way" został wydany przez firmę płytową "MFS" i dzięki temu świat usłyszał jeden z najlepszych kawałków house'owych tamtych czasów. Paul van Dyk okazał się najbardziej poszukiwanym DJ'em w Berlinie, a jego występy były rezerwowane dla kilka miesięcy naprzód. Popularność Paula van Dyka szybko przekroczyła istniejący wtedy jeszcze Mur Berliński i dotarła do innych światowych centrów techno i house: Nowy Jork, Orlando, Sydney, Rzym. Chociaż obecnie rezyduje głównie w nowojorskim klubie Twilo, cały czas jego bazą wypadową pozostał Berlin, gdzie uczestniczył także w nagraniach wraz z innymi czołowymi DJ'ami: Sasha, John Digeed, Nick Warren, Takkyu Ishino. Nagrane w tym czasie jego solowe albumy "45 RPM" i "Seven Ways" dzięki charakterystycznemu brzmieniu i nowych pomysłach realizatorskich ugruntowały jego popularność. Wydanie albumu "Seven Ways" spowodowało bardzo duży oddźwięk w zachodnich mediach. Od tego czasu Paul van Dyk na stałe gości w programach MTV, Deutsche Welle/NTV i wszystkich większych europejskich rozgłośniach radiowych. Prasa angielska przyznała dla Paula van Dyka tytuł "DJ No. 1", który zwyczajowo zarezerwowany jest dla wykonawców zza oceanu. W Niemczech album "Seven Ways" osiągnął pozycję 6 na liście Saturn Sales Chart, najlepiej sprzedających się płyt z muzyką techno. Single pochodzące z tego albumu "Beautiful Place", "Forbidden Fruits" i "Words" stały się znakomitym materiałem nagraniowym dla kolejnych producentów i DJ'ów, jak np.: Salt Tank, BT, Quattara Or Curve, które w nowych wersjach i opracowaniach również osiągały wysokie notowania na listach przebojów German Dance Chart i English Sales Charts.
"Kiedy zaczynałem swoją karierę w charakterze DJ'a odkryłem, że istnieje wielka zależność pomiędzy DJ'em a ludĽmi. Nauczyłem się wtedy obserwować różne wibracje publiczności i odpowiednio na nie reagować. Potrafię teraz poruszyć tłumem oraz stworzyć pożądaną atmosferę. Za każdym razem kiedy gram, występuję pewna komunikacja pomiędzy moją osobą i muzyką przeze mnie prezentowaną a ludźmi. Nigdy nie przychodzę na występ z ułożonym repertuarem. Tak więc za każdym razem jest bardzo ekscytujące, albowiem nigdy nie wiadomo, jak się to wszystko skończy."W 1998 roku jego debiutancki album "45 RPM"

Promująca go nowa wersja singla "For An Angel" zawładnął międzynarodowymi parkietami. Album przez dwa tygodnie okupował podium The Official UK Album Top 40, a przez 4 tygodnie w Niemczech. Został również wydany w Ameryce, Australii, Holandii, Belgii i Skandynawii osiągając w tych krajach podobną popularność i wyniki sprzedaży. W roku 1999 Paul van Dyk odszedł od swojej macierzystej firmy płytowej i wspólnie ze swoim team'em założył nową - "Vandit", która obecnie zajmuje się promocją twórczości DJ'a, jak również wyszukuje nowych wykonawców. Obecnie producent jest wielce zajęty koncertowaniem po Londynie, Tel Avivie, Meksyku, Nowym Jorku i Singapurze.
"Dla mnie nie ma podziałów na kraje, w których wolałbym aby moja twórczość była bardziej doceniana, a tym samym krążki sprzedawałyby się jak świeże bułeczki. Bardziej istotni są ludzie, rodzina, przyjaciele... i każdy z nas, szczególnie wtedy, kiedy mogłem coś zmienić swoją muzyką. Jestem bardzo zaszczycony, kiedy ktoś mówi do mnie: "Hej, dzięki Twojej muzyce moje życie się całkowicie odmieniło!". Nigdy nie tworzę muzyki pod wpływem jakiegoś trendu, czy taż dla sławy i szybkich pieniędzy. Uwielbiam produkować ją dla samego siebie..."
Paul van Dyk w ubiegłym roku został uznany przez magazyn Bassline za najlepszego DJ'a: Best International DJ. Paul van Dyk sam określa swój styl jako electronic dance music z wpływami ambient, dream house, dla wszystkich otwartych na nowe kierunki muzyczne. 12 czerwca 2000 ukazał się kolejny długogrający album Paula van Dyka zatytułowany "Out There And Back".
"Nigdy nie nazwałbym siebie liderem. Naturalnie tworzenie muzyki powoduje zaistnienie w świecie muzyki, a tym samym wzrost popularności. Ale najważniejszą rzeczą dla mnie jest muzyka. Nie chcę przewodniczyć ludziom. Chcę natomiast dotrzeć do nich przez niezwykłe dźwięki, stworzyć im nowy świat, spowodować, że na bardzo krótką chwilę stracą swoje osobowości dla muzyki. Chcę im inspirować. Sądzę, że produkowanie i tworzenie muzyki bez wkładania w to uczucia, bez inspiracji i komunikacji jest bezcelowe. Moja muzyka rośnie równocześnie z reakcją słuchaczy, to swego rodzaju komunikacja między nami. Nie tworzę żadnej "Trance'owej Muzyki". Nie bardzo podoba mi się nadawanie muzyce imion, wciskanie jej na siłę do jakichkolwiek kategorii. Jeśli już muszę, tytułuje ją ''Electronic Dance Music''. Dla mnie jest ona uniwersalnym językiem, rozumianym przez ludzi każdej rasy na całym świecie."

In English:
Born December 16th, 1971 in Eisenhuettenstadt, East Germany, Paul grew up in communist East Berlin. Prior to Germany's reunification, he at least had an early window to the capitalist world via the cross-border airwaves.

"We were able to see Westside - TV and listen to western radio stations. We recorded the music and replayed it at our parties, because in the east we didn't have something like a club culture. In those days I listened to the radio show of Monika Dietl. I was really captivated by the music of 'The Smiths' and 'New Order'. It (the music) was very strong and emotional...

Then in 1989, as the wall finally came down, a broad Club culture sprung up throughout all of Berlin. "Mainly they played that hard Detroit - Techno. I liked this energetic spirit, but something was missing. I (was looking out) for something else."

That search would never leave him. Stemming from two crusty old turntables, the first remix tapes of his musical ideas were created. And only a bit later, in March 1991, his unique style of dance music was played for the very first time to the public at the embryonic Berlin club "Tresor".

Around this same period, Paul also started making his own original compositions. His first production "Perfect Day", put together with Cosmic Baby as "Visions of Shiva", was released in 1992. "I was pleased like a little child, holding my own very first record in my hands!,... Paul remembers. "Perfect Day" was published by the Berlin underground label 'MFS', and launched a promising career, which aimed without pause or hesitation for the top !

In 1993 Paul created the club hit of the year with his remix of Humate's "Love Stimulation". The following year, his first album "45 RPM" was recorded, while he was also regularly spinning sets at the legendary club 'E - Werk'.

Over the next few years Paul garnered further respect by remixing tracks of many renowned artists such as Inspiral Carpets, Sven Väth, Curve and New Order. This was of course until the release of his second album, "Seven Ways", which firmly established him as one of the world's truly great electronic artists.

'Seven Ways' unleashed a frenzy of national and international interviews, and many globe-roaming DJ - sets as well, as Paul was catapulted into the Top 100 - Salecharts. Even the English music media, typically protective of their own homespun DJ artists, unanimously praised the record. Readers of "DJ Magazine voted 'Seven Ways' as the Number 1 album of the year. Bellowing singles such as "Beautiful Place", "Forbidden Fruit" and "Words", featuring remixes of Salt Tank, Quattara and Curve, fully secured him a place as a major player in the British and European dancecharts.

Before the club closed, Paul became an institution at Berlin's 'E - Werk', regularly spinning new musical magic, with guest appearances by fellow superstar DJ's Nick Warren, BT, Dave Seaman and Sasha.

In 1998 his first album "45 RPM" was released in the UK, and the new remix of the single "For an Angel" attacked the worldwide dancefloors. The album buzzed for two weeks at number 1 in England and four weeks at number 1 in the German dancecharts, and also achieved major postings in the American, Australian, Dutch, Belgian and Scandinavian dancecharts.

However, Paul's core sentiments are not as a producer, to be shuttered away in some stealthy studio, but as a performing DJ very willing to be seen, and with a deep desire to have contact with his audience, whether it be 500 people or 1.5 million...

"As I began my career as a DJ I discovered that there is a really deep communication between DJ and people. I learned to observe the different vibrations, learned how to move the crowd, and how to create atmosphere." Paul remembers, "because while spinning, an interaction takes place between the people and me. I never come into a club and spin just a ready set. It is also a very new experience for me every time, and nobody knows in advance how it will end."

Now he creates that experience regularly, as resident - DJ in New York's "Twilo" club, at the acclaimed "Gatecrasher" in Sheffield, and in his hometown of Berlin.

In 1999 Paul was divorced from his former label 'MFS' and started up, together with his team, the new label "Vandit" Records. This label presents both Paul's releases, as well as other new and innovative dance/DJ artists.

In England, 'Deviant' - Records are taking care of Paul's creative output, whose brainstorm was the 1998 Triple - CD "Vorsprung Dyk Technik". Combining 33 tracks, it is the most exhaustive collection of Paul's remixes to date, containing classics like Humate's "Love Stimulation" and Joe T. Vanelli's "Playing with the Voice in Germany" as well as Binary Finary's clubhit "1998" and Paul's own chart single "For an Angel". A year after its release in Nov 1999, "Vorsprung Dyk Technik" was officially declared "Silver" with over 60,000 UK sales, a very rare feat indeed for a Triple - CD.

Today Paul's touring diary is incredibly hectic with regular globetrotting stops at major venues in London, Tel Aviv, Mexico, New York and Singapore. Between all that, Berlin is always there and waiting -- if not for the interviews and local club dates, then for looking after his own label, recording studio and radio show (not to mention his friends and family as well!).

"It isn't the success or which place I take in the salecharts that is important for me. (What's) most important are the people, the family, friends, ..and everyone, (especially) where I've changed something. I am really pleased when someone tells me: "Hey, by hearing your song something changed in my life!" Paul says, "I've never made music for being trendy or making the fat money. I make music for myself, it (the music) comes directly from my stomach, my music springs from an intense feeling. And every track has its own little story..."

We are all wishing you lots of pleasure while listening or dancing to Paul's music, and you'll definitely be hearing more from him on this website in the near future !

Paul`s home site: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Trance & House Strona Główna -> Biografie artystów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin